Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 15 maj 2012

Flyttkaos

Nu börjas det... Var och hämtade flyttkartongerna som jag får låna, och har där med satt igång att packa! Vill bara sätta mig och GRINA. Fy sjutton vad mycket saker man har! Kände att det bara blev kaos i hjärnan och jag var tvungen att sätta mig ner och ringa till brorsan. "Det är lugnt syrran, jag och Jimmy kommer upp och hjälper dig, jag har redan pratat med honom om det!" TACK, sa jag då, eftersom jag har lätt panik över bär-hjälp! Men jag måste få veta ett datum snart!!! Måste nog ringa i morgon och kolla läget, hur de ligger till med renoveringen... Det borde vara klart snart så jag kan få nycklarna. Allt är bara en massa kanske nu, och sånt gillar inte jag. Jag vill veta hur det blir och när. Känner paniken stiga när jag tänker på att det bara är två veckor kvar tills allt ska vara klart...Packning, flyttning, städning...inlämning av nycklar osv... Men det ordnar sig säkert...Ringde faktiskt Eriks mamma idag och frågade om hon fortfarande tar på sig flyttstädningar, vilket hon gjorde...Det kanske blir så att jag anlitar henne till det! Usch vad jag önskar att allt vore klart! Men det blir nog fint och bra i slutändan! En BRA sak som hände idag var att det har kommit upp en lapp nere i trappuppgången där det står att nästa vecka ska det finnas en container för grovsopor här tillfälligt så man kan passa på att "vårstäda". Det kunde väl inte komma mer lägligt?!? Jag har ju en hel del som kan slängas nu när jag flyttar!

I eftermiddag var jag på utvecklingssamtal med Thea, och det gick, liksom de andra bara bra och jag gick därifrån som världens stoltaste trebarnsmamma! Vilka fina barn jag har! =)

Känner mig spänd och förväntansfull inför intervjun i morgon! Ska bli riktigt spännande!

Tycker jag bockar av saker på min "att-göra-lista" hela tiden, men det känns som det kommer minst 5 nya saker på den varje dag. Vad beror det på? Det är verkligen mycket nu. Det är så fullt i kalendern så jag får skriva på "sidan om" för rutorna räcker inte till. Nu får det lugna ner sig snart, känner att jag behöver en paus!

2 kommentarer:

Linda sa...

Lycka till på intervjun! Håller tummarna :)

Catarina sa...

Tack Linda! =)