Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 24 september 2016

Det alla andra har...

Alla har vi nog upplevt den där känslan när man upplevde att precis alla andra hade nåt som man själv aldrig fick. För i vissa åldrar hörde det ju till att alla hade lika. Jag minns flera såna saker...
Minns ni Takano-dressarna? Det var en vanlig "mjukis-dress" som det stod Takano stort över bröstet och på ena byxbenet... Jag gick på lågstadiet då. En sån fick aldrig jag. Men aalla andra hade så klart en sån...;-) Eller Salomon-ryggsäckarna som aalla andra hade. När jag tjatat tillräckligt länge skulle jag till slut få en. Då hade den utgått ur sortimentet och jag fick en modernare variant i svart och grått och S:et var pyttelitet. Inte alls samma sak ju! Haha ja jag tror att alla känner igen sig. Minns såklart även känslan när man faktiskt fick nåt som alla andra också hade. Då kände man sig inne och med liksom! Som mina stentvättade jeans med skinnkilar... eller min rosa täckdress från Rabbit. Den lyckan...
Nu var det Thea som tjatade om ett par Batman-byxor som aalla andra hade! I mina ögon inte så snygga, men jag gav med mig. Idag gick vi och köpte drömbyxorna. De som alla andra också har. Hennes lycka....
:-D
(Bild lånad från hm.)
Drömryggan på mellanstadiet...



Inga kommentarer: