Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 4 november 2014

Ett nytt kapitel i livet?

Ja... Fastän jag själv knappt vågar tro att det är sant så är det något spännande som håller på att hända!
Jag sökte ett jobb som administratör på Arbetslivsförvaltningen för en tid sen. Jag bad M på personalkontoret att kolla upp det åt mig eftersom hennes uppgift är att hjälpa mig att hitta nytt jobb inom kommunal verksamhet. Hon kollade upp det men det krävdes datakompetens som jag inte har, så det blev inget... MEN... Chefen för det jobbet hade läst mitt cv och personliga brev och tydligen blivit intresserad av att ha dit mig i alla fall, men som SFI-lärare! Hon ville gärna ha dit just en förskollärare med kompetens som jag faktiskt har, och hade sagt att hon ville träffa mig idag kl 15. Jag var på möte med henne, min nuvarande chef och M från personalkontoret idag. Och ja...Hon är på riktigt intresserad av just MIG. Det är ju helt otroligt! På fredag ska jag ju på rehab-möte på Previa med Försäkringskassan och planen är då att jag ska få arbetspröva redan nästa vecka (om inte F-kassan har några invändningar vilket de inte borde ha). Då får jag alltså gå "bredvid" den veckan, och sen får jag börja på riktigt redan veckan efter och får då tjänstledigt från mitt jobb i 6 månader för att känna mig för! Om det känns bra så får jag läsa in till full behörighet under arbetstid! Det känns för bra för att vara sant! Jag ska själv ringa Skolverket i morgon bitti och kolla hur mycket som behöver läsas in. Jobbet innebär undervisning i svenska för vuxna på riktig basic-nivå, faktiskt i stort sett samma nivå som vi lär barnen i förskolan. Det är utlandsfödda som inte kan någon svenska alls,  och jag måste erkänna att det känns väldigt spännande och roligt. Ett jobb jag aldrig skulle komma på själv att jag skulle vilja ha! Det känns faktiskt extra roligt att jag inte ens har sökt jobbet själv, utan att det är de som är intresserad av mig! Hur ofta händer det? När mötet var klart efter en timme erbjöd sig Sara som hon heter, att jag kunde följa med henne och titta på lokalerna innan vi for hem. Så då åkte hon och jag dit och tittade och jag fick träffa blivande kollegor som verkade trevliga. Jag fick en väldigt positiv känsla och jag tror att det här kan bli nåt jättebra! Det känns nästan för bra för att vara sant! Händer det här på riktigt eller vaknar jag ur en dröm om jag nyper mig själv? Jag känner mig sååå redo för nya utmaningar, och nu händer det! Kul, kul, kuuuuul!!!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad spännande och roligt! Är då glad för din skull, håller tummarna att allt går i lås nu!
Kram Linda Viberg

Catarina sa...

Tack Linda!!! =)

Minimina sa...

Heja heja Syster Yster!! Faan vad kul!

Catarina sa...

jaa syster yster, faaan va kul!!! ;-)

Cecilia sa...

Grattis!! Vad himla roligt!!

Cattis sa...

Tack Cecilia! Ja det känns väldigt roligt- och aningen pirrigt! :-)

Fangoria sa...

Åh vad spännande, grattis!

Cattis sa...

Tack!:-D