Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 20 oktober 2016

Besök, arabisk lunch och en lycklig tjej!

Mamma har varit på besök ett par dagar. Roligt och mysigt. 
I morgon ska jag och några till från jobbet på konferens till Östersund. Bilen går 6.15 i morgon bitti så det blir en lååång dag, men kul ändå. Vi vet inget nytt om uppsägningen, men i veckan har jag varit på en anställningsintervju som jag väntar svar på plus att jag blivit erbjuden ett förskolejobb som jag faktiskt tackat nej till. Jag funderade hit och dit hur jag skulle göra men Theas ord fick mig att bestämma mig: "Mamma, jag tycker inte att du ska ta det, du var ju jämt ledsen när du jobbade på förskolan, men nu är du alltid glad och berättar alltid när du kommer hem hur roligt du haft det på dagen". Ja, så VAR det faktiskt och så vill jag inte ha det igen. Jag orkar helt enkelt inte det. Jag vill fortsätta vara glad och må bra. Det kanske verkar galet att tacka nej till ett jobb när jag vet att jag kan bli arbetslös, men nu har jag tagit det beslutet och jag känner mig just nu nöjd och lugn med det. Något annat väntar förr eller senare. Det kommer ordna sig. Idag bjöd Masin på lunch på jobbet, han hade lagat en massa god arabisk mat som han bjöd hela personalstyrkan på, så mycket spännande vi har förmånen att få testa! Tack för det!
Idag fick jag även två stora påsar med kläder till Thea av Gunilla som hennes dotter hade haft. Thea blev överlycklig och har modellat halva kvällen, allt var perfekt! SÅ glad hon blev! Och jag med för den delen, blir så glad när folk är så omtänksamma! 
;-)






Inga kommentarer: