Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 23 november 2015

Måndag och vinterns första riktigt kalla dag...

-10,6 grader var det ute i morse. Fleesejackan, vinterjackan, mössa o vantar på innan jag gick till jobbet. Brrrr. Men ingen snö ännu...
Vi ska få grannar! Har bott här alldeles ensam sen vi flyttade in för två år sedan, men nu har det stökats ett par dagar vägg i vägg. Mötte en gubbe här utanför i lördags som jobbar åt hyresvärden. Han berättade att det är ett ÄLDRE par i 45-50-årsåldern som ska flytta in! Haha, jag blev minst sagt full i skratt när han kallade de ett äldre par i den åldern...:-) Så nu är det bara att hoppas att det äldre paret är trevliga... 

Dagens budskap i min lilla fina kalender är detta:
Det passade bra idag för av en slump hittade jag idag papperet sen jag började jobba på sfi för ganska exakt på dagen ett år sedan. Jag är så glad att jag hoppade på den möjligheten. Den ena möjligheten ledde till den andra och tänk så bra det blev!
Är glad och stolt över att jag faktiskt förändrade min tillvaro till det bättre.
Så dagens budskap känns helt rätt! Tveka inte. :-)


2 kommentarer:

Christina sa...

Äldre par??? Ja då är jag garanterat ett fornminne! Hahahahaha

Cattis sa...

Hahaha, ja det är du nog... Han själv såg också ut som ett fornminne! ;-)