Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 11 september 2009

VAB

Jaha, då är man hemma från jobbet för första gången denna termin. Vabbar med Edvin som är jättesjuk. Just nu har han 39,2 i feber, ligger i fåtöljen o huttrar under en filt, har ont i ögonen och i magen. Ringde vårdcentralen för säkerhets skull nu i svininfluensa-tider, men de sa som vanligt att man skulle avvakta. Lilla gubben, min älskade skolkille....När Edvin blir sjuk så blir han inte som andra barn som kan leka ändå, utan när han blir sjuk så blir han SJUK. Han är helt utslagen och sover o är vaken om vart annat, jag lider verkligen med honom! Nåja...hoppas han blir frisk snart! På jobbet är det som vanligt. Har haft en inskolning denna vecka som gått jättebra. Skönt när det är så. Igår var jag in och hälsade på tjejerna som startat förskola på Sländan. Kändes konstigt att komma in där nu när allt ser annorlunda ut, men jag är glad att jag gjorde det ändå. Det gör ett fantastiskt jobb tycker jag, två helt nyutbildade förskollärare. Tufft och modigt tycker jag! Har varit duktig och fortsatt gå och träna på Friskis, ska dit i morgon bitti igen, det ska bli roligt. Med maten går det faktiskt otroligt men sant ganska bra fortfarande, men det går långsamt med viktnedgången än så länge, men jag lever på hoppet att det nog vänder så småningom. Sitter o chattar med en gammal klasskompis, Helen som bor på Irland, just nu på facebook. Det är ganska faschinerande att man kan hålla kontakt så här, och vad många man återupptagit kontakten med just på facebook. Det är så himla roligt... Nä, nu ska jag göra någon lunch.... Trevlig helg!

Inga kommentarer: