Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 5 september 2009

Äntligen har jag kommit igång!

I tisdags var jag iväg på mitt första Friskis-pass denna termin, och i morse var jag på mitt andra. Nu känner jag att jag är på g igen! Skönt och roligt. Veckan har gått fort. Känner mer och mer att jag inte trivs på jobbet och det är så hemskt att känna så! Jag hoppas verkligen att det kommer att kännas bättre framöver! Det är själva stämningen i huset på nåt vis. Och så känns det som att tiden har stått stilla där i 20 år. Man jobbar fortfarande på samma sätt som förr. Det är inte heller lätt att komma som ny och tro att man kan förändra nåt, för det är inte helt enkelt. Nåja. Det kanske är jag själv som har problem att gå vidare...? Det ordnar sig väl. Ibland känner jag att jag skulle vilja göra nåt helt annat. Men den stora frågan är vad?? Vad skulle jag vilja göra annars?? Har ju inga ideér alls! Ska jag jobba i förskolan så vill jag jobba på en liten enhet som jag gjorde, inte en sån här stor, det är inte min grej känner jag nu när jag har nåt att jämföra med. Ja ja, det löser sig... Idag är det i alla fall lördag och det är skönt att vara ledig! Skulle se Mama Mia på tv:n igår kväll, men blev jättetrött som vanligt och somnade tidigt. Har varit på stan en sväng idag och handlat en vinterjacka till Thea. En röd fin Fix-jacka från Lindex blev det. Hade ju 30% som jag ville utnyttja. Skönt att ha det klart inför vintern. Overallen från i fjol kan hon förhoppningsvis fortfarande ha denna vinter. Edvin däremot behöver nog både ny jacka och nya byxor till vintern. Han har vuxit jättemycket på längden och dessutom så vill han knappast ha overall längre. Han är ju skolkille nu....=) Det brukar plötsligt bli töntigt med overall då... Nu ska jag gå och rita med min dotter. Tänk att det är så roligt när nån vuxen är med och ritar... Hon förbrukar papper som jag vet inte vad. Vore intressant att räkna hur många teckningar hon gör på en dag... oj oj oj... Men jag var ju själv likadan så jag vet hur roligt man kan tycka att det är att rita! Tyvärr tycker jag inte att det är lika roligt nu, därför tar det emot lite... Ha en skön lördag!

Inga kommentarer: