Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 11 augusti 2016

Förfallet efter 40

Klockan är 3.15 och jag kan inte sova. Jag ligger och funderar på hur jag ska kunna betala min tand för 12000 kronor! Det är sant. Fick ont i en tand och fick en akut-tid hos tandläkaren. En gammal amalgam-fyllning hade gjort att tanden spruckit. Den behöver rotfyllas o göras ny krona. Inte ens i min fantasi skulle det kosta 4 tillfällen och 12000 kr hos tandis. Men det är alldeles sant. Vilken mardröm. När jag kom hem kom jag samtidigt som grannen in på gården. Småpratade lite så jag berättade om eländet. Lite senare på kvällen knackade det på dörren. Där stod grannen och hade köpt tre trisslotter åt mig av omtanke! Jag har sagt det förut och jag säger det igen, vilka fantastiska månniskor det finns! Blir alldeles varm i hjärtat. 

2 kommentarer:

Lottis sa...

Såg att någon tipsat om att söka i fonder, kanske vore något?! Lions har så man kan söka bidrag. Vet inte riktigt för vad men kanske värt att kolla upp?

Catarina sa...

Absolut!