Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 22 december 2015

Fel på bilen...

Nu har nog Gånsviksborna och mina gamla arbetskamrater något att fundera över, för där på gatan står nu min Golf med en utställd varningstriangel. Hade skjutsat Jonta till William fram o tillbaka för att hämta något och sen när vi åkte därifrån började det tjuta en varningssignal samtidigt som oljelampan lyste i bilen...bara att stanna! Jag kan ju ingenting, men jag kan åtminstone kolla oljan och det var snustorrt på stickan! Gick till Ann o Mats men de var inte hemma, så då gick jag till Patric. Han följde med och kollade och någonting hade gått sönder så oljan hade runnit ut. Bilen står där den står och han skulle ev hjälpa mig att bogsera hem bilen i morgon. 
Tur i oturen att vi inte ska åka någonstans i jul och tur även att det händer i stan och inte långt hemifrån. 
Men det klart, det hade kunnat komma lite lägligare än två dagar före julafton...
I morgon kommer syster yster om allt går som det ska, och det ska i alla fall bli jättekul!!!



Inga kommentarer: