Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 17 augusti 2010

Förföljd av fjärilar

Nog för att jag är som jag är och tror på allmänt skumma saker... Men nu är det verkligen nåt skumt! Det känns som jag har varit förföljd av fjärilar hela sommaren...;-)
Säkert så är det fem-sex gånger som det har kommit IN en nässelfjäril i vårt hus i sommar som jag har fått "jagat" ut, och i vanliga fall är det väl inte så ofta man får in fjärilar?
När Thea och jag var ute och gick för ca en månad sen såg vi två KRITVITA fjärilar efter vägen. Jag har aldrig sett en vit fjäril förut. Det var inte ljusgula citronfjärilar, utan de var VITA. Jag tänkte för mig själv att "såna har jag aldrig sett i hela mitt liv". Thea och jag tittade på dom en stund och tyckte att de var fina.
När Madde och jag var och shoppade såg jag en scarf på håll inne på Lindex som jag tyckte såg fin ut, en mönstrad. Gick fram till den och såg att det var fjärilar på den, så jag sa till Madde: "Den var inte så snygg på nära håll, det var fjärilar på den". Då svarade hon: "Där ser du, nu dras du till fjärilar igen"! och det hade jag inte tänkt på då....
Hur som helst, idag på jobbet skulle jag gå från min avdelning ner till kontoret och hämta nåt, så jag gick den lilla "gången" ner från vår avd, alltså inomhus. Vad kommer flygandes emot mig om inte....? En nässelfjäril!!!! Flaxade runt mitt huvud...
Har det varit extremt mycket fjärilar i år, eller är det bara jag som är förföljd av dom?? Man börjar faktiskt undra.... Lite märkligt är det allt, tycker jag.
Fler än jag som haft många fjärilar inne i sommar?? Skriv en kommentar!

1 kommentar:

Madde sa...

Det där är mycket märkligt! Hade det inte kommit in en på jobbet häromveckan oxå, som snurrade runt huvudet ditt?
Jag har nog tvärtom sett ovanligt lite fjärilar i år.. Och nässelfjäril har jag inte sett på evigheter! Undrar vad dom vill säga dig?
Lite komiskt att det är just en fjäril du har tatuerad oxå.. :)