Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 25 november 2009

Baconfebersinjektion

Så var det då avklarat. Idag for jag och Åsa iväg när vi hade lunch för att ta vaccinet mot svininfluensan. Fick stå i kö över en timme, men nu är det äntligen gjort. Vi passade på idag när vi var på FramFör, när man är på vanliga jobbet finns det inte en chans att hinna i väg, och på eftermiddagarna har vaccinet varit slut. Men nu så... Armen känns lite betång-aktig, men annars har jag inga krämpor än så länge. Skönt, nu har hela familjen tagit vaccinet. Det var ganska bra FramFör-möte idag, dagen har gått fort. Skönt att det är på onsdagar de gånger det är för då slipper jag min stängning på jobbet. =) Och nästa vecka slipper jag också stängningen för då är vi i Umeå på studiebesök. Åt förresten lunch på Amenta idag, det allra bästa med FramFör-dagarna, att slippa äta förskolematen för en gångs skull! Edvin har förresten vattkoppor. Erik ringde mig på jobbet igår och sa att de hade ringt från skolan och sagt det. Suck. Ja ja, man vill ju att de ska ha det när de är barn, men inte NU. Det kan ju ta tre veckor till innan Thea får det OM hon får det och då kan vi riskera att hon har det i jul och det vill jag INTE. Vi som ska hem till mamma i jul! Men men det är bara att ta dagen som den kommer. Hittills verkar han ha ganska lindrigt i alla fall, inte så många koppor vad jag kunde förstå. Lilltrollet kan väl få klara sig nåt år till?? Fast hon får det nog, det tror jag! Det har ju gått på skolan hela hösten och jag har gått och väntat o väntat att Edvin skulle få det. Nu hade jag nästan börjat tro att han klarat sig. ALLA hans närmsta vänner har haft det, men inte han. Tills nu då... Nä nu ska jag sätta mig med lillgumman i soffan en stund om hon har tid. Hon ritar så pennorna glöder som vanligt.

Inga kommentarer: