Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 22 juni 2017

Ibland har man tur också!

Nån gång emellanåt har man ju sån tur så man blir så glad så man nästan gråter! Jag har en tid haft problem med två tänder i överkäken. Det har känts så som det började med tanden som sprack förra sommaren- som skulle kosta 12000 kr att laga (fast jag drog ut den). Idag skulle jag på undersökning och var säker på att det skulle bli 24000 kr om båda tänderna spruckit. Hon röntkade och undersökte och jag var alldeles skakis av oro! I den ena tanden som gör så ont fanns inget hål, ingen spricka eller nåt! Däremot sitter den bredvid gluggen (där den utdragna tanden satt) och hennes förklaring är att jag "överanstränger" intilliggande tänder eftersom jag inte kan tugga med gluggen, vilket gör att man kan få ont ibland. I den andra onda tanden fanns en liten liten spricka, hon sa att jag förmodligen haft den i flera år, att det inte finns nåt att göra och att den förhoppningsvis bara kommer hålla sig sådär. Tanden KAN såklart gå sönder men inget tyder på att den ska göra det så jag skulle inte oroa mig i onödan sa hon. Så jag hade "bara" tandsten som ska åtgärdas i aug. MAX 1500kr. Bättre än 24000...😊Alltså den lyckan!!!
Det är nästan så jag inte tror på henne. Att hon missat nåt?
Känns för bra för att vara sant!
Känslan i väntrummet innan...= vidrig!


Inga kommentarer: